Design Thinking voor managers

Weten wat je doelgroep wil. Daar de juiste innovaties voor realiseren. Het klinkt zo simpel. En dat is het eigenlijk ook. Alleen vraagt het wel wat van de mensen in je team of organisatie. Want hoe weet je wat de doelgroep echt wil? En als je het weet, kan je je eigen ‘leuke ideeën’ dan loslaten?

Design Thinking is een praktische methode waarin je precies dit doet: systematisch in kaart brengen wat je doelgroep wil en precies daar de juiste plannen voor bedenken en testen. Er wordt dan ook veel geschreven over Design Thinking. Maar het gaat natuurlijk vooral om de praktijk. En die leer je niet uit boekjes of blogs.

Heb jij als directeur of manager interesse in de methode design thinking en wil je meer weten over wat de methode behelst en wat het jouw team of organisatie kan brengen? Kom dan naar de introductie Design thinking voor management. In 1 avond ken je de methode en weet je wat erbij komt kijken om de methode zelf (met je team) succesvol te gebruiken.

We geven de avond dit jaar nog 2 keer, op de Prinsegracht in Den Haag:

  • maandag 25 november van 17.30-21.00 uur (inclusief maaltijd)
  • maandag 9 december van 17.30-21.00 uur (inclusief maaltijd)

Kosten voor deelname bedragen €125 per persoon. Aanmelden kan via chantal@inspiratiebrigade.nl.

Read more

Maandelijkse trendupdate voor VVN

Veilig Verkeer Nederland staat als organisatie midden in de maatschappij. Ze raken alle Nederlanders, want bijna iedereen bevindt zich in het verkeer. Wat zijn de trends? Wat zijn nieuwe kansen om relevant te zijn voor jongeren, ouderen of vrijwilligers? wat zijn de nieuwe inzichten als het gaat om educatie? Hoe ontwikkelt het verkeer zich in smart cities? De Inspiratiebrigade filtert de relevante trends en levert ze maandelijks op een presenteerblaadje. Zo geven we VVN extra innovatiekracht.

Read more

Trendsnacks op youtube

We houden voor klanten bij welke trends voor hen relevant zijn en hoe ze erop kunnen inspelen. We ‘zitten’ dan ook bovenop alle ontwikkelingen. Het voornemen is vaker iets van onze inzichten te delen met ‘iedereen’. Via ons youtube kanaal blijf je regelmatig op de hoogte van kansen, via korte ‘trendsnack’.

Hier staan ze

Enjoy!

Youtube kanaal van de Inspiratiebrigade

 

 

Read more

Een voorproefje van onze innovatie- en trendlezing

Voor Boehringer Ingelheim en NXT Pharma Marketing Academy hielden we onlangs een trendlezing voor alle medewerkers tijdens de lunch. Een update sessie: algemene trends die voor iedere organisatie op dit moment relevant zijn passeren de revue. Maar vooral ook: wat trends betekenen en hoe je ze kan toepassen. Een klein stukje van de presentatie zie je in deze video.

Als je de volle 1,5 uur wil zien, kijk dan de hele webcast op ons Youtubekanaal.

 

Read more

De communicatietrends van 2018 in een uur!

Weet jij nog wat jouw doelgroep bezighoud? Wat ze ECHT bezighoud? We leven in een tijd van grote veranderingen, waar ook jouw doelgroep mee te maken heeft. Welke impact heeft dat op jouw communicatie- en marketingstrategie? Hoe spelen bedrijven slim in op al die nieuwe ontwikkelingen? En wat kan je zelf dan doen? Kom er achter met onze nieuwe lezing: ‘De Communicatietrends van 2018’ [..]

Read more

De 6 belangrijkste ingrediënten voor iedere goede innovatiestrategie

Het formuleren en herijken van de algemene bedrijfsstrategie is gemeengoed bij de meeste organisaties. Het bepalen van de marketingstrategie, productiestrategie en de salesstrategie meestal ook. Maar op de vraag wat de innovatiestrategie is, blijkt het antwoord vaak minder duidelijk. Terwijl een heldere innovatiestrategie een belangrijke voorwaarde is om bij te blijven in deze constant veranderende tijden. Dus laten we eens kijken naar de ingrediënten van een goede innovatiestrategie. [..]

Read more

Dit zijn de 4 succesfactoren van een goede innovatiecultuur

Innovatie is voor ieder bedrijf cruciaal. De wereld verandert altijd en als je niet mee verandert, klopt je aanbod of businessmodel al snel niet meer. Maar: innovatie is geen project. Als je het goed doet, is het een doorlopend proces, een van de vaste activiteiten in je bedrijf. Daarvoor heb je de juiste randvoorwaarden nodig. Een van de belangrijkste is een goede innovatiecultuur binnen je organisatie. Waardoor innovatie verankerd raakt in hoe iedereen met elkaar omgaat. Maar wat is eigenlijk een innovatiecultuur en hoe krijg je dat voor elkaar? [..]

Read more