Project Detail
De Stichting Goois Natuurreservaat is een Nederlandse natuurbeschermingsorganisatie uit 1932. De stichting beheert 2700 hectare natuur van het noordelijk uiteinde aan het Gooimeer tot de provinciegrens bij Hollandsche Rading.
Een belangrijk doel van de stichting is ervoor zorgen dat het publiek, door (vrije) toegang tot de terreinen, verzekerd is van het genot van dat natuurschoon. Om dit doel te bereiken is de campagne ‘Beleef de natuur!’ gestart. De basis van deze campagne werd de website van het GNR waarop het ‘verhaal’ verteld wordt in woord, beeld en geluid.
Het concept, de uitstraling, de interactie en de vormgeving van de site moesten nog bedacht en ontwikkeld worden. Wij hebben bij aanvang o.a. creatieve workshop-sessies gehouden met GNR team om het concept te vormen, maar ook inspiratie sessies om de trends op het gebied van online story-telling en beeldvorming door te nemen met het team. Daarna zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van het concept, het beeld en de verschillende uitingen.
De campagnesite was de backbone van de campagne. Opgezet als een ‘open raam’ met uitzicht op de mooie natuur met iedere keer een andere foto van een plek ergens in het reservaat. Ook is er bij veel foto’s het geluid van de bijbehorende natuur beschikbaar. Zo werd je vanachter je pc of tablet als het ware direct de natuur ‘ingezogen’.
- 28 december 2016
- Client: stylettodesign
- Categories: Inspiratiebrigade