Als consultants zijn we ‘committed outsiders’. We kijken in veel keukens en met de frisse blik van buiten leggen we snel verbanden die ‘van binnenuit’ lastiger te zien zijn. Daarbij is ons streven zaken zo simpel mogelijk te maken. Zodat het advies tastbaar is en de opdrachtgever in staat stelt zelfstandig verder te gaan op de nieuwe of duidelijker geschetste weg.
Zo formuleerden we voor TEVA, een toonaangevend farmaceutisch bedrijf, een strategie om met de interne graphic & design afdeling een ecosysteem te ontwikkelen voor fullservice digital experience. Met andere woorden: hoe de patiënt centraal wordt gesteld en via zorgprogramma’s, zelfzorg en monitoring optimaal wordt ondersteund. Hoe ga je dan om met content, contactmomenten, media en vooral de integratie daarvan?
We onderbouwden de samenhang tussen de verschillende actoren in de organisatie en gaven inzicht in hoe met mensen, tools en een werkstructuur daadwerkelijk bewogen wordt naar de een sturende en anticiperende rol.
Belangrijk, in een wereld van quantified self, indrukwekkende farmaceutische innovaties en een steeds mondiger en zelfstandige wordende patiënt.